søndag 20. april 2008

The double til Sarpsborg Sharks


Sharks tok the double. Først serien, og deretter sluttspillet. I finalen måtte motstanderen, Fjerdingby, gå av banen med 5-9 i målprotokollen. Fire måls overvekt i en NM-finale viser klasse.

Haiæne fra Sarpsborg er sesongens store lag. Seriemesterskapet forteller at de er årets beste lag over tid, og seieren i dag viser at de også kan holde nervene under kontroll og levere topp ytelse i en stressende finalekamp hvor forventningene er skyhøye. Det viser mental styrke.

Jeg var ikke så heldig som de 1379 tilskuerne som så kampen. Jeg satt hjemme i Drøbak og spiste negler mens jeg fulgte dramaet ved hjelp av Svein Inge Hansens fra-minutt-til-minutt-oppdateringer på sa.no. Utmerket online-journalistikk!

Av referatet framgår det med all ønskelig tydelighet at Sharks spilte pågående fra første øyeblikk.

1:55 = 1-0; 4:57 = 2-0; 7:53 = 3-0.

Skuddstatistikken viser 30-29 i Sarpsborgs favør. Det er jevnt. Men Sharks scorer. Det er slik man vinner kamper. Ikke på sjanser, men på scoringer. Og på å være tent fra første øyeblikk, holde trykket oppe under hele kampen, og aldri la seg psyke ut.

Jeg takker for en fantastisk sesong og mange gode opplevelser. Riktignok opplevd på avstand og med hjelp av media og innebandyklubbens egen nettside. Det gir ingen dårlig opplevelse det heller.

Gratulerer med bøtta. Hvor mange laget har fra før får Torskenes regne ut. Da blir det mange.

Ha det godt så lenge. Jeg gleder meg allerede til neste sesong.

Ingen kommentarer: