torsdag 17. april 2008

Barberbladet Toreador


Jeg har tidligere skrevet om barberbladbyen Sarpsborg. Bildet viser omslagspapiret til barberbladet Toreador som ble produsert av Torjus fabrikker, Sarpsborg.

Slagordet var: "Ta tyren ved hornene og skjegget med Toreador." Bladet hadde "Facet finish" - hva nå det er for noe - og var hulslipt. Det høres skarpt ut.

Jeg, som er en gammel mann og alltid har vært en kraftpatriot, har mange ganger barbert meg med Toreador. Jeg har fortsatt et par blader - som vi bruker å rute opp ribbesvoren med. Sarpsborgbladet Toreador - bra til det meste!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var hyggelig å lese om fars(Torjus Hanssen) barber blader. Og at de fortsatt er bra til det meste. Det hadde han likt å høre.
Har gjemt flere av fars annonser i Sarpen.Han hadde mange artige
markeds framstøt.
Når jeg blar i utklippsboken trodde jeg at det kun var der historeien ligger.
Hilsen nok en utflyttet Sarping
Brit Andersen