mandag 17. mars 2008

Oæææh!

Drøbak/Frogn (DFI) er ikke noe dårlig lag. At SFK Sparta slår dette laget 8-0 er en bragd. Fire mål i hver omgang er ikke fy-skam.

Akershus Amtstidende (Drøbak) og Østlandets Blad (Ski) er sarkastiske. Amta sier at ”DFI gikk rett på trynet”, mens ØB mener at ”en sveitserost ville vært misunnelig på alle hullene i Drøbak/Frogns bakre firer”. Avisene er enige om at DFI hang med et kvarter. Deretter var det bare ett lag på banen.

DFIs Fredrik Dahm, med bakgrunn fra Sparta, sier til ØB at han ikke hadde drømt om at forskjellen skulle være så stor.

8-0 mot et ambisiøst DFI lover godt, men det er ingen grunn til å ta av. Vellykkede ”generalprøver” kan være farlige. Spesielt hvis de får noen til å tro at de er verdensmestere. Behold bakkekontakten, ha respekt for motstanderne og spill fotball – så kan den kommende sesongen bli riktig morsom.

For meg personlig var kampresultatet både en glede og et sjokk. Som gammel særping heier jeg på SFK Sparta! Men jeg bor i Drøbak og er også DFI-fan. Jeg får si som Fredrik Dahm: Jeg håper dette er et usedvanlig godt SFK Sparta-lag.

For hvis det var DFI som var ekstremt dårlig, har jeg mye å grue meg til.

Tvi tvi, til begge lag.

Ingen kommentarer: