torsdag 20. august 2009

Grand Prix i Sarpsborg


(Vignet fra NRKs mgp-side)

Prosjektleder for MGP i Sarpsborg Anita Grøseth sammen med rådmann Einar Evensen.
(Bilde fra Sarpsborg kommunes nettside)



Anita Grøseth skal sørge for at Sarpsborg kommer ut av Melodi Grand Prix som vinner.
Kommunen har utpekt henne til prosjektleder for delfinalen "Siste sjansen" som finner sted i Sarpsborghallen 30. januar 2010.
NRK sender direkte, og det ventes at arrangementet vil bli en enorm reklame for Sarpsborg.
- Dette er en veldig spennende oppgave å ta fatt på. Den kan vel ikke kan sammenliknes med noen annen kommunal oppgave, sier Anita Grøseth til Sarpsborg kommunes nettside.
I forbindelse med arrangementet blir det avviklet en "Festivaluke" med en rekke aktiviteter som f.eks. en lokal MGP, en talentkonkurranse for ungdom der de fem beste får stå på den store scenen i Sarpsborghallen og framføre sine bidrag før tv-sendingen begynner.
Den entusiastiske prosjektlederen venter at kommunen, næringslivet og andre bidrar til at hele arrangementet - som vil toppe seg med TV-sendingen -blir vellykket og skaper samhold og stolthet i lokalsamfunnet.
- MGP-arrangement har en enorm reklameverdi. Vi får en fantastisk mulighet til å presentere Sarpsborg for 1,5 millioner tv-seere i aller beste sendetid. Denne muligheten må vi benytte for alt hva den er verdt, poengterer Grøseth som har vært ansatt i Sarpsborg kommune siden 2000, bl.a. som kommunesjef for drift - og som derfor kjenner kommunen.
Rådmann, Einar Evensen, gir Anita Grøseth det beste skussmål, og bedyrer at hun er ekstremt motivert for oppgaven, og både prosjekt- og resultatorientert.
Det lyder bra.
Og la oss nå håpe at navnet Sarpsborg vil lyde i eteren og figurere i skriftlige media, og at ingen "smartinger" finner på å omtale begivenheten som delfinalen i Østfold, i nedre Glommaregionen og annet kryptisk tøys.
Det er Sarpsborg som har fått oppgaven, det er Sarpsborg som er stedet for arrangementet, og det er Sarpsborg som skal stå i fokus og figurere i rampelyset.
Det gjelder derfor å føre klar tale over for mediene.
Og: Det gjelder å informere dem som skal lede og kommentere programmet på TV slik at de vet hvor de er.
Og hvilket sted de skal markedsføre.
Mellom 1 og 1,5 millioner seere, er ikke noe man skusler med.

Ingen kommentarer: