søndag 27. juli 2008

Sarpsborg Sparta ute å kjøre



Beklager Sarpsborg Sparta, men dette tror jeg ikke klarer. Jeg må la ærlighet gå foran vennlighet, og må derfor si det som det er: Jeg regner med at dere må ta den tunge vegen ned i 2. divisjon.
Jeg håper inderlig at jeg tar feil, men tror det dessverre ikke.
Hødd og Kongsvinger tapte i dag også. La oss være kyniske og håpe at de fortsetter med det. Det er det eneste som kan redde dere.
Sjøl kan dere åpenbart gjøre lite fra eller til, for dere gjør alle de feilene som det er mulig å gjøre.
Jeg så ikke dagens kamp, men minutt-til-minutt-referatet forteller sitt: En masse spolerte sjanser, skudd utenfor fra kloss hold, manglende evne til å utmanøvrere en god keeper - og en brent straffe. Meningen med fotball er å score mål. Uten mål, ingen seier. Uten seier, ingen poeng. Så banalt er det.

BILDET: Martin Wiig brente straffe. Hadde den gått i mål, kunne mye vært annerledes.

Og så må man ikke slippe til motstanderne slik at de kan lage lettkjøpte mål. Verken når man er i ledelsen, ligger under eller ligger á mål med motstanderen.
Selvfølgelig vet dere dette, men dere handler ikke i samsvar med hva dere vet og kan. Dere handler urasjonelt - som i panikk.
Mye tyder på at det er psyken som svikter, og at taktikken og strategien ikke holder mål.
Nå har dere gitt fra dere ledelsen i flere avgjørende kamper, scoret på og spilt jevnt med topplagene, og tapt for bunnlaget Alta.
Hva blir det neste?
Hvilke redningsplaner har trenerteamet?
Og spillerne?
Nå må vi håpe på et under, men under kommer ikke av seg sjøl.
Undere kommer først hvis de er godt forberedt!

Ingen kommentarer: